UWIERZ, ŻE MASZ COŚ WARTOŚCIOWEGO DO ZAOFEROWANIA

UWIERZ, ŻE MASZ COŚ WARTOŚCIOWEGO DO ZAOFEROWANIA

Mechanika dobrego sprzedawcy treningów = Najpierw sprzedaj sobie!

Jeśli nie będziesz przekonany do tego, co oferujesz i kwoty, jaką za coś chcesz, to innych też nie przekonasz. Musisz wiedzieć jaką wartość oferujesz i ją pokazać.

Idąc na spotkanie z klientem musisz być przekonany, że masz dla niego idealną ofertę, rozwiązującą jego problem. Firma w której pracujesz (czyli TY) jesteś najlepszym wyborem. Przecież przyszedł właśnie do Ciebie. Wybrał Ciebie spośród tysięcy innych możliwości, więc dlaczego miałby nie kupić?

Jeśli masz wątpliwości czy to, co oferujesz jest dobre, to masz duży problem. Musisz wiedzieć, co Twoja praca daje klientowi. Sam musisz uwierzyć, że Twój produkt jest dobry. Musi bić od Ciebie pewność i zdecydowanie w tym, co robisz.

Każdy jest sprzedawcą samego siebie
Blair Stinger

Moje cztery rady, co możesz zrobić, aby wszystko poszło dobrze:

Wykorzystaj wizualizację
Jeśli idziesz na spotkanie z nowym klientem z przeświadczeniem, że coś pójdzie nie tak, że nie kupi, to najlepiej od razu zrezygnuj i zostań tam gdzie jesteś. Ale mam dla Ciebie doskonałą wiadomość. Możesz to zmienić. Jeśli jesteś w stanie sobie wyobrazić tak zły scenariusz, to zrób coś totalnie odwrotnego. Wyobraź sobie scenariusz, że właśnie ten klient z chęcią od Ciebie kupuje i jeszcze pyta Ciebie czy znajdziesz miejsce w swoim kalendarzu dla jego kolegi, który również jest zainteresowany współpracą z trenerem.

Przypomnij sobie poprzednią konsultację zakończoną sukcesem
Wykorzystaj wspomnienie sukcesu. Wejdź w te same buty, co wtedy. Poczuj emocje, które Ci wtedy towarzyszyły. Co czułeś podczas pracy z tamtą osobą? Jakie miałeś myśli? Co było w Twojej głowie w momencie uzgodnienia współpracy? Jak się wtedy zachowywałeś?

Zmiana percepcji
Zacznij postrzegać swojego klienta, jako kogoś, kto nie trafił tutaj przypadkiem, ale ma Twoją wizytówkę od znajomego. Jest tutaj z polecenia. Już wie, że chce z Tobą współpracować. Jedyne, co musisz zrobić, to niczego nie zepsuć.

Standard pracy
Rób swoje. Pracuj krok po kroku według przygotowanego wcześniej schematu pracy. Rozpisz po kolei, jak takie spotkanie ma wyglądać. Podczas spotkania zacznij realizować plan najlepiej jak potrafisz.

Pamiętaj, że ludzie w dużej części kupują Ciebie.
Oczywiście Twoim produktem są treningi i dieta, ale klienci kupują osobę, jaka im sprzedaje. W końcu to z Tobą spędzą 3 godziny tygodniowo przez następne kilka miesięcy. Jeśli nie przypasujecie sobie mentalnie to wątpię, że klient zgodzi się na współpracę. Zastanów się z kim Ty współpracujesz? Czy lubisz swojego fryzjera, kelnerkę w ulubionej restauracji, kosmetyczkę? Chodzisz do nich latami i dobrze czujesz się w ich towarzystwie. Jeśli byli by nudni, albo nie znali się na swojej pracy na pewno byś zrezygnował z takiej współpracy. Przełóż te doświadczenia na swoją pracę trenerską!


Dodaj komentarz